tisdag 26 oktober 2010

Marknadsföring

Stil i P1 igen. Programmet om parfymer. De snackar om varför parfymflaskan är så viktig, att den blitt en del av hela parfymen. Det är inte bara doften som är viktig o så är vi där igen. Helheten. De använde nåt begrepp som jag nu inte kommer ihåg men som hade med just helheten att göra. De pratade om begrepp som "reklamtrötthet" o att man måste ha nåt mer att komma med än att bara visa upp sig. Men det handlade inte heller bara om ett helt koncept om man säger utan en historia, en berättelse. Begreppet hette nåt med "berättelse" kom jag på nu jaja! storytelling var det ju. Iallafall, de snackade om en parfym som gjorts med tanke på en låt. Låten spelades på en 12-strängad gitarr o därför var parfymen gjord på 12 essenser. Parfymflaskan låg i en träask som var svarvad i formen av ljudvågorna från biten. Det där menar jag. Det är så jag ska jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar